MARKETING 112

Dit korte programma biedt u de essentie van doeltreffende, resultaatgerichte marketing.

Eenvoudig te begrijpen, onmiddellijk toepasbaar in elke sector en u hebt geen voorkennis nodig.

Programma

# 1: Hou Marketing Simpel en Effectief
Wat is het doel van marketing? Het verschil tussen marktaandeel en klantenaandeel. Een marketing campagne zal niets opbrengen, tenzij... Simpele en effectieve marketing campagnes hoeven niet complex noch duur te zijn...


# 2: Uw markt begrijpen
U moet in staat zijn om uw markt grafisch te visualiseren om deze te begrijpen. Identificeer de segmenten van uw markt waaruit u klanten wil genereren. Ontwikkel marketing " programma's " om deze prospects te bereiken.

# 3: Behoud Uw Klanten Levenslang
Uw doel is niet om een klant één keer te helpen, wel om hem te motiveren steeds opnieuw bij u te kopen. Zich richten op 'marktaandeel' is 'Oude School'. Het is 7 tot 10 keer duurder om een nieuwe klant te winnen dan om bestaande klanten te behouden.

# 4: Geef Uw Zaak Een Competitieve Voorsprong
Het is belangrijk om uw klanten te helpen uw zaak te onderscheiden van die van de competitie. Ontwikkel een positief imago in de geest van de klant over uw zaak

# 5: Uw Klanten Sturen
Een zaak heeft niet elke klant nodig om succesvol te zijn; het heeft winstgevende klanten nodig. Er zit meer winst in 'klantenaandeel' dan in 'marktaandeel'. Om klanten te sturen, moet je in staat zijn om klanten te differentiëren.

# 6: 7 Tips om uw klanten te laten weerkeren
Een zaak die constant adverteert voor nieuwe klanten minimaliseert haar winst. Het is de repetitieve klant die winst genereert voor de zaak. Klanten zijn een zaak haar meest waardevolle bezit.

# 7: Communiceren met Uw Klanten
Het is duur om nieuwe klanten te werven. Het is kost-efficiënt om klanten te behouden. Klanten blijven loyaal aan een zaak dat een relatie met hen opbouwt.

# 8: Hoe Maximaal Resultaat Behalen uit Adverteren
Effectief Adverteren houdt een 'aanzet tot onmiddellijke actie' in. De beste advertenties beklemtonen voordelen. .

Tijdsduur: 30 minuten per deel; totaal 4 uur + twee pauzes

Doelgroep:
bedrijfsleiders professionals: dokters, advocaten, architecten, boekhouders, accountants, apothekers, consultants, bedrijfsrevisoren, dierenartsen, veiligheidscoördinatoren, kinésisten, tandartsen, .... zelfstandigen

ShareThis