Training

Heb je er al eens over nagedacht om al je medewerkers te laten deelnemen aan een programma voor talent ontwikkeling doorheen hun hele carrière in je onderneming? Dat zou namelijk een buitengewoon verstandige keuze zijn.

Quotes over opleiding & training in bedrijven:  

"Medewerkers zijn cruciaal, al de rest kan je kopen." Eric Van Zele (Barco)

“Veel bedrijven maken deze fout:
ze brengen hun mensen samen in een seminar,  laten hen één specifieke cursus volgen
en zeggen:
  “Voila, u bent opgeleid, presteer.”
Dit werkt niet.
Opleiding is geen eenmalige gebeurtenis; het is een proces. Een proces van begrijpen, absorberen en actualiseren.
Een effectief curriculum zal bestaan uit programma’s die opleiden, trainen en coachen. Die mekaar logisch, consistent en doelgericht opvolgen.
Een educatief traject zou moeten uitgetekend worden over een periode van minstens 3 tot 5 jaar en jaarlijks geëvalueerd en bijgestuurd en verlengd worden.”
Dr. Nido R. Qubein

“Ter voorbereiding van een keynote die ik zou geven voor de ‘American Society for Training & Development’, ontdekte ik wat het gemiddeld aantal gecombineerde uren vorming, training en coaching van de Amerikaanse werknemer is, per jaar. Het aantal is: 26.3.
DIT IS HET MEEST OBSCENE NUMMER DAT IK OOIT BEN TEGENGEKOMEN!
We leven in een tijd van ‘intellectueel kapitaal’ en 75% tot 90% van het werk dat hoger geschoolde ‘witte-boorden’ medewerkers nu doen zal vervangen worden door een $239 microprocessor in de komende tien jaar of zo.
Wat doen we om beter te worden? ... Beter en beter ... Waardevoller en waardevoller?
Denk aan ‘top prestaties’. Denk aan top professionals. Denk aan top TALENT. Denk aan TRAINING.
Kan u het zich voorstellen? 26.3 uur per JAAR aan vorming, training en coaching voor een ... Tennis speelster ... Wielrenner ... Violist ... Piloot ... Arts ... Chirurg ... Astronaut ... ?
NATUURLIJK NIET! ZE DOEN HET!
Ik vind het een schande.
Vorming, Training en Coaching zouden niet simpelweg tot doel moeten hebben ‘technische vaardigheden’ te verbeteren. Het zou moeten gericht zijn op het ontwikkelen van een ‘ware ondernemende mentaliteit’ in elke medewerker.”
Tom Peters


De situatie: 


Het is niet vanzelfsprekend dat training inderdaad leidt tot uitmuntende resultaten. Vandaag de dag beschouwen zaakvoerders, human resource managers en afdelingsdirecteuren training als een middel om specifieke doelen te bereiken zoals:
• in de verkoop hogere afsluitingquota, bijvoorbeeld 7 op 10 in plaats van 1 op 5
• presenteren op een wijze die een veel hogere impact heeft
• verhinderen dat misnoegde klanten afhaken en integendeel deze omwerken tot 'fans' van uw zaak
• telefonisch afspraken maken verbeteren, bijvoorbeeld van 1 op 4 naar 3 op 4;
• conflicten vermijden tussen medewerkers;
• meer service contracten verkopen;
• klanten die klachten hebben omvormen naar enthousiaste fans;

... Als de doelstellingen helder zijn, waarom faalt training dan zo vaak?

Antwoord: door een combinatie van factoren. En door juist aandacht te hebben voor deze factoren, kan training ook echt uitmuntende resultaten opleveren.

Om in de toekomst wel uitmuntende resultaten te bereiken met training  zijn te overwegen:


  • De verantwoordelijke binnen de organisatie neemt de tijd om mee deel te nemen aan het training programma.
  • We geven training voor het veranderen van gedrag en houding en om de groei van de deelnemers te stimuleren.
  • De omgeving toont interesse wanneer de deelnemer terug komt van training.
  • Sommigen zien een training als een door het bedrijf gesponsorde reden om niet te moeten werken, 'vakantiegangers'. De trainer merkt dit snel op en doet het nodige om toch deze mensen mee op track te krijgen.
  • Vanuit de bedrijfsleiding presenteert men elke vorm van vorming en training als een beloning, een incentive, een statussymbool of privilege.
  • De deelnemer moet op z'n minst open staan voor verbetering en bereid zijn commitment aan te gaan.
  • De deelnemer dient actief de vaardigheden die getraind worden te kunnen gebruiken in z'n dagdagelijkse taken.
  • De deelnemer dient ook volledige steun te krijgen vanuit hoger kader dat toelaat dat de deelnemer zichzelf verder verbetert en z'n mogelijkheden ontplooit.

Organiseer een educatief traject voor alle medewerkers in je bedrijf met een ontwikkelingsprogramma afgestemd op de talenten en passies van je medewerkers en met duidelijke prestatie doelstellingen voor je bedrijf voor ogen.

Tom Commeine heeft een ruime ervaring in het ontwikkelen van dergelijke educatieve programma's, inclusief het analyse traject vooraf.

Voor opleidingen, trainingen en coaching sessies op maat voor elk talent binnen je onderneming kan je bij Tom Commeine terecht. Wacht niet tot het te laat is, neem nu contact en laat ons eens praten.

Bel Tom Commeine: +32497573670

ShareThis